سوپر درین حلقه ضد آتش

سوپر درین حلقه ضد آتش

در مقاله سوپر درین حلقه ضد آتش از این نکته شروع کنیم که محافظت ساختمان ها در برابر آتش سوزی از ضروری ترین نیازها و الزامات در طراحی و اجرای ساخت و ساز است. علوم و مهندسی ایمنی در برابر آتش از موضوعات مهمی است که در سال های اخیر در دنیا مورد توجه بسیار قرار گرفته است.برخی از مهندسان برای محافظت ساختمان در برابر آتش، بیشتر به طراحی «سیستم های فعال» مانند راه های خروج و فرار و یا طراحی سیستم های بارش خودکار (اسپرینکلر) و … توجه میکنند. در کنار این پیش بینی ها، توجه به طراحی « سیستم های غیر فعال» نیز ضروری است. سیستم های غیرفعال مانند دیوارهای ضدآتش، دربهای ضدآتش و اکنون حلقه ضد آتش سوپردرین، با ایجاد تاخیر در انتشار آتش و دود، فرصت لازم برای خروج از ساختمان را برای افراد فراهم می کند.
از آنجا که وجود هرگونه منفذ در درون ساختار اجزای ساختمانی، یك نقطه ضعف
برای مقاومت سیستم در برابر آتش سوزی به شمار میرود، بنابراین طراحی این قبیل فضاها باید به صورت کنترل شده انجام شود و با تجهیزات مناسب محافظت شوند.
با توجه به آنکه لوله های تاسیسات یکی از راه های نفوذ و گسترش آتش، دود و گازهای سمی است، استفاده از حلقه ضد آتش سوپردرین میتواند مانع از انتشار آتش از طریق لوله های فاضلابی شود ،در هنگام آتش سوزی سه خطر عمده وجود دارد.

حلقه ضد آتش سوپر درین


انتشار سریع آتش :

با خارج شدن آتش از کنترل، مواد قابل احتراق به سرعت شعله ور میشوند، دما افزایش می یابد و آتش گسترش مییابد. اجزای سازه مانند درها و دیوارهای ضدحریق، سقف مقاوم در برابر آتش، کابلها و سایر محصولات محافظ در برابر آتش، میتوانند از انتشار آتش جلوگیری کنند و یا در آن تاخیر به وجود آورند.

ایجاد دود غلیظ :


وجود دود غلیظ در ساختمان در حال سوختن نه تنها خطر جانی برای افراد ایجاد میکند بلکه باعث بروز مشکل برای تیم آتشنشانی شده و یافتن محل دقیق آتش را با مشکل روبه رو میکند.

ایجاد گازهای سمی و خورنده :

بسته به مصالح استفاده شده، ممکن است در اثر آتش، گازهای سمی یا خورنده تولید شود. مثلا در اثر سوختن PVC و ترکیب گاز کلر ایجاد شده با آب آتشنشانی، اسید هیدروکلریك تولید میشود. این اسید وارد بتن تقویت کننده های فولادی میشود و سازه را تخریب میکند. همچنین احتراق ممکن است باعث تولید گازهای سمی سیانور یا آمونیاک شود. در آتش سوزی فرودگاه دوسلدورف در سال ،1996 در اثر استنشاق گاز سمی حاصل از احتراق ، PVC 17 نفر کشته و 88ن فر مجروح شدند.

ویژگی های حلقه ضد آتش

  • تطابق کیفیت با استاندارد ها
  • حلقه ضد آتش سوپردرین طبق استاندارد BS476PART20:1987 و استاندارد EN 1366-3تولید شده و قابل استفاده برای لوله های UPVC و ABS و MDPE و HDPE و PP است و دارای تاییدیه NHBC است

ایمن

  • حلقه ضد آتش سوپردرین تا 4ساعت در برابر آتش مقاوم است

نصب آسان
حلقه ضد آتش سوپردرین به راحتی قابل نصب است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس - بخش فروش