آب بندی پیوندهای لوله گالونیزه

 

آب بندی پیوندهای لوله گالونیزه به روش های زیر انجام میگیرد:

  1. آب بندی با استفاده از مولد لزج کننده (خمیر):

قبل از اینکه لوله های جدید شده به یکدیگر وصل شوند لازم است محل حدیده شده با ماده لزج کننده آغشته شود. ترکیبات گرافیت یا روغن های غلیظی که برای آب بندی اتصالات لوله به کار می روند مواد اختصاصی بوده که دارای گرافیت نرم به حالت معلق یا مخلوط با روغن های لزج و سایر مواد می باشد. این ماده فقط روی قسمت حدید شده لوله زده می شود که باعث لزج شده حفاظت و جز بهتر اتصال می گردد. این ماده مانع از اکسید شدن قسمت حدیده شده که پوشش گالوانیزه آن در اثر دنده شدن از بین رفته است می شود و نشت آب را از محل اتصال غیر ممکن می سازد.

سرب قرمز-سرب سفید یا هر دو آنها مانند ترکیبات گرافیکی مخلوط با روغن یا گریس می توانند به عنوان یک ترکیب لزج کننده محافظ و جزم کننده برای پیوندهای دنده ای مصرف شوند.

مقدار لزج کننده نباید به اندازه ای باشد که باعث مسدود شدن یا کاهش قطر داخلی لوله گردد.

  1. آب بندی با استفاده از خمیر و کنف:

در بیشتر موارد برای پیوند آببندی از الیاف کنف و خمیر استفاده می شود. روش کار به این ترتیب است که ابتدا خمیر لوله کشی به مقدار مناسب با طول و عمق قسمت حدید شده روی آن مالیده می شود و سپس الیاف متناسب با عمق و طول محل پیچش و با خامت یکنواخت انتخاب و جهتی که پیچش وصاله بر روی دنده موجب سفت شدن و فرو رفتن بیشتر کنف در شیار دنده ها گردد پیچانده و با ایجاد گره ساده و یکنواخت در انتهای قسمت دنده شده مجددا یک لایه خمیر بر روی آن مالیده می شود. الیاف کنف هیچ گونه محافظتی از لوله و وصاله نکرده و فقط با پر کردن کامل فضای خالی بین دنده ها آب بندی نسبتا رضایت بخشی را فراهم می کند.

 

آب بندی با استفاده از نوار تفلون

نوارهای تفلون عموما به صورت قرقره ای و با یک در پوش محافظ تولید می شوند. از نوارهای تفلون به علت گران بودن بیشتر در لوله کشی با قطرهای کم، لوله کشی روکار، اتصال شیرآلات و لوله های کرومی استفاده می شود.

ویژگی های نوار تفلون:

  • پر کردن یکنواخت فضای خالی بین دنده ها.
  • پوشش سطح حدید شده
  • حفاظت نسبی لوله
  • تمیزی روی کار

 

نوار و کنف را همواره بایستی در جهت پیچ دنده ها مطابق حرکت عقربه های ساعت پیچید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس - بخش فروش